6. oktober 2007

Estoy en Lima!!




1: Therese, Ragnhild og Helene paa flyet til Peru, Lima. Helene prover aa fylle ut skjemaene, ser ikke saa lett ut!!!
2: Flyturen var lang, saa jeg maatte boye og toye litt i midtgangen:)

3 oktober, 2007 klokken 16.31 norsk tid:
Nå begynner det sakte men sikkert å gå opp for meg hva det egentlig jeg har begitt meg utpå. I skrivende stund sitter jeg på flyet, og skjermen foran meg viser hvordan vi beveger oss over Atlanteren. Klokka er 16.30 norsk tid, men for meg som har forlatt Norge for de neste syv mnd er den bare 11.30 på formiddagen! Merker allerede at jeg begynner å bli litt klumsete av tretthet og reisefeber (har allerede rukket å søle tre ganger og bruke 20 min på å lete etter et pass jeg en liten stund fryktet at lå på gulvet på gate F5 i Amsterdam), så det blir spennende å se hvor lenge jeg klarer å holde ut i kveld Det er fortsatt 6,5 timer til vi lander, men jeg merker at forventningene stiger for hvert minutt.

4. oktober, 06.19 Sør amerikansk tid:
Det er morgen og Hanna og jeg ligger inne på rommet vårt i huset til vår Sør Amerikanske familie. Klokken i Norge er snart halv 2, så vi får ikke sove mer. La oss jo ganske tidlig i går også, så vi har i alle fall sovet nok. Vi bor hos en kjempe koselig familie med god standard. I går kveld da vi kom var det fullt liv i huset. Siden Malena, kontakten vår på Strømme kontoret, er datteren til de vi skal bo hos var sønnen hennes på besøk hos besteforeldrene mens hun hentet alle oss Act Nowere. Da Hanna og jeg kom fikk vi hilse på besteforeldrene og moren til Malena før hun viste oss rundt i huset. Etterpå spiste vi mat på kjøkkenet mens besteforeldrene, Susana og Miguel, spilte kort. Etter hvert kom også en fetter og mannen til Malena også. Skikkelig koselig, men vanskelig med spansken. Jeg er ganske glad jeg kjøpte en lommeordbok på Gardemoen i går. (Takk for tipset Stina!!)

5 oktober, 17.40 Sor Amerikansk tid:
I morgen begynner vi paa spanskkurs etter to dager med info paa Stromme kontoret. Hanna og jeg har det som plommen i egget, i dag har vi til og med reist med buss alene i Lima. Bussene er egentlig noen minibusser med ca 14 seter uten ”vanlige” busstopp. Man hopper bare paa og av i lyskryss, og det er en mann som sitter i dora og prayer folk inn. De koster ca 2 kr, og for oss er det veldig eksotisk. Dessuten var vi veldig stolte da vi fullforte ruten alene etter bare en gang sammen med Malena.



Utsikten fra vinduet paa rommet til Hanna og meg:)


JEG HAR DET FINT, OG DET ER KJEMPE SPENNENDE AA VAERE HER!!!!

3 kommentarer:

Stina sa...

Så bra, så bra!! =) Er så jilt å høre om!! Kjenner me liksom så igjen med så masse, så vi er noen som kommer til å oppleve noe av det samme.. Stå i døra på bussen og bare holde seg fast for ikke å dette ut (de er så fulle..)

Så bra du fikk bruk for lommeordboka! Min ligger i veska uansett å hen e skal.. Og for tida har e bare med den spanske bibelen.. Tvinger meg til å lese noe spansk då.. =)

Guds velsignelse til deg og arbeidet!
Jeg er glad i deg!

Anonym sa...

ser ut som du har det helt ok Lena:) hehe.. lykke til med spansken, du har jo alltid vært en kløpper på den så det blir jo neppe noe problem!

<3 håper alt er bra:)
glad i deg:)

klem

Tina sa...

Å, det er godt å høre at du har det bra Lena:)
Nyt den tiden du har der nede, og spansken kommer av seg selv. :)
Men jeg må si at jeg savner deg!

Kjempe glad i deg<3