26. august 2007

Acting Now!!!

Denne bloggen skal fra nå av inneholde tanker og opplevelser fra mitt år som student på Hald internasjonale senter i Mandal. Jeg er elev ved linjen Act Now som drives av Strømmestiftelsen. I begynnelsen av oktober skal jeg reise til Sør Amerika. Den første måneden skal tilbringes i Lima, Peru der jeg skal gå på språkskole sammen med de 7 andre Act Now'erne som skal til Peru og Bolivia. Deretter går ferden videre til Bolivia der teamet (Ragnhild og Lena) skal jobbe på et barnehjem for gatebarn i byen Santa Cruz.

Jeg er sikker på at året somligger foran meg er spekket av opplevelser og erfaringer som jeg gleder meg til å ta fatt på. Bare i løpet av de to første ukene ved Hald har jeg lært mye om bistand og diverse annet, samt om meg selv og teamarbeid.

Det er utrolig hvor mye man lærer bare ved å gå på skole sammen med mange forskjellige mennesker. Elevene på hald er fra 4 forskjellige kontinenter, og vi har alle ulik bakgrunn og ulike erfaringer. Noen av oss har aldri sett sjø før, mens andre har omtrent ikke opplevd fattigdom. Noen drømmer om å bli misjonærer, mens andre ikke har tatt i en bibel før.

MEN DET VI ALLE HAR TIL FELLES ER DRØMMEN OM EN BEDRE OG FREDELIG VERDEN!!!!




Dette bildet er fra helgas tur med skolen, der vi lærte mye om oss selv og om å jobbe i team sammen med andre mennesker.

6 kommentarer:

Anonym sa...

så bra lena:) ser ut til at alt er bra der borte.. håper å få se deg før du reiser!! du og helene må gjerne komme på besøk på ansgar en helj. vi er jo her..
jeg savner deg lena:)

klem

Anonym sa...

Hei Lena!

Jeg registrerer at bloggen er oppe og går! Bare sier ifra at den bør bli syykt bra fordi jeg kommer til å sjekke den stadig vekk. Føl presset!

Blir i alle fall spennende å se hvordan dere opplever Santa Cruz:)

Har for øvrig nettopp chattet med en jente som heter claudia som kommer fra peru. Hun er datteren i en av vertsfamiliene som dere skal bo hos i Lima. Tror hun gleder seg til dere kommer:)

Stina sa...

Hola! Que paso? Que mas? Que tal la vida en Hald? Aqui en Colombia es bien, muy bien! Vivo con un familia con: Diana (21), David(23) y Ian David(6 meses).. :) Es bien! Ahorita vamos a ir para centro de Bogotá. La semana pasado, y este semana, nosostros vamos a conocer la ciudad, el pais, la idioma y gente.. :) Te quiero mucho, Lena! Dios te bendiga!! :)

Hablamos luego!
Abrazos de Stina,
en Colombia!

Anonym sa...

Ey, Lena! Morro med blogg:D Jeg har og fått, keespeland.wordpress.com

Må reklamere litt;)

Alt bra? Savner deg, savner å høre hva som skjer i livet ditt!:D

Anonym sa...

woohoo.

en oppdatering.

Unknown sa...

Hei Lena,
Flott at du holder oss oppdatert!
mvh
Pappa