20. desember 2007

Adventstid i "Langt-Vekk-istan"

Det er rart å være så langt vekk fra Norge så nærme jul – i alle fall uten familien. Det er noe spesielt med den norske juletradisjonen, jeg føler ofte at jul og advent er så mye mer spesielt for meg enn for bolivianerne. I tillegg er det vanskelig å komme inn i riktig julestemning, med sommer og sol… det eneste som indikerer jul er juledekorasjoner og datoene som statig tikker nærmere 24.12.2007.

Selv om det har vært vanskelig å komme inn i julestemning har den siste tiden her vært fantastisk. Jeg føler meg til nytte på Aldeaen, jeg elsker livet og rutinene der og jeg er endelig i stand til å slappe av her. Selv og all savn og hjemlengsel burde komme sterkere frem i denne tiden må jeg si at denne tiden har vært det beste for meg! Julegaveshopping med Aggie til 22 unger, Rune og min 2 års dag på en koselig restaurant opp i fjellene (uten Rune, men veldig koselig dag), de to jentene fra Østerrike er tilbake fra reise, sola skinner igjen etter 2 uker med mye regn og Aggie og jeg er solbrente etter en avslappende dag i badeland.

GOD JUL TIL ALLE SOM LESER DETTE!



Julestemning hos guttene til Ragnhild!

Jeg lader opp til julefeiring i Santa Cruz - Aqualand 19 desember 2007:)

Det minsker med gaver på "Advents treet" til naboene, det må vel bety at juleaften nærmer seg!

Julegavene er i boks, vi gleder oss til å gi dem. Er det noe disse barna er flinke til så er det å bli glad når de får noe!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære Lena-vennen vår!
Veldig flott å lese hvordan du har det. Vi savner deg masse her hjemme. Det er rart med advent- og juleforberedelser uten deg. Vi gleder oss til å høre stemmen din igjen! Det ser flott ut med sol og sommer. Her er julestemningen på topp med rimfrost og hvite trær ute, inne blomstrer julerosene for fullt. I kveld har vi invitert familien Eide på julegrøt. Vi snakkes.
Stor juleklem fra oss hjemme
<3<3<3<3

Renate sa...

Å Lena!
God jul til deg å!
Håper du har hatt en fin jul der nede..
Gla i dæ =)

synnøve sa...

ola garota! naa er det paa tide aa onske deg godt nyttaar! haaper feiringa blir bra, og at det blir en perfekt start paa det nye aaret!
"beijos og saann" fra synnove!