23. oktober 2007

Censo

PÅ søndag var det folketellig her i Peru, og menneskene måtte pent holde seg hjemme mellom 08.00 og 18.00. Vi syntes dette var et veldig tungvint opplegg, men benyttet roen og mangelen på biler til det ytterste. Siden hele familien var hjemme lagde vi kjøttkaker til de også, og vi satt alle sammen og spiste sammen. KOSLEIG! Kjøttkakene var veldig gode, og det var god medisin for hjemlengsel. Skulle bare ønske at sausen var brun og ikke hvit!! Hehe...
Krona på verket denne dagen var vår lille kjøretur i La Molina, området vi bor i. Siden det var så få biler i gata kunne Hanna og jeg prøve oss litt... så nå kan jeg skryte av at jeg har kjørt bil i en by med over 10 millioner mennesker



Jeg ligger midt i et traffikkert lysskryss, men som det neste bildet viser var alle bilene parkert denne spesielle og vakre dagen, så det var ikke farlig!!!




Vi brukte dagen til å lage tradisjonell norsk mat (kjøttkaker) og vi lærte at ting burde planlegges litt - og så er det lurt å ha ingridienser. Til tross for litt motgang ble det bra til sist!!


Meg i bilen etter en kjøretur i Lima:)

4 kommentarer:

Stina sa...

Konge då!! =) Tenkte e au skulle prøve me i bil i ein by med over 10 mill innbyggere, men har ikkje hørt at her skal være folketelling - så e får ta det i trafikken au.. =) I dag fekk e ny telefon, og då e prata me marte mens e gikk heim var det noen som sykla forbi og tok den!! yes, kjempejilt.. Har venta 2 mnd på å få telefon.. Jaja..

Ha det flott og kos deg masse!
Må Gud velsigne deg rikt! E e kjempegla i dæ!! =)

Sigrid sa...

Det var egentlig helt naturlig å se deg ligge midt i det tomme lyskrysset... Lurer på hvorfor det... ;p

Karen Elise sa...

Det var da inderlig godt at alle var hjemme naar du entert veien! Hehe.. Jeg kommer nok aldri til aa toerre aa kjoere her nede, venstrekjoering og ustrukturert trafikk er en smule skremmende. Glad i deg, Lena. Proever aa huske paa deg i boenn!

Hege Bjoraa sa...

Tittentei Lena:)
Er så moro å sjå kossen du he d, ser ut om du he d heilt topp.
På GUS er det faktisk 4 stykk som he trekt seg nå, rart. Bare ei på teamet mitt då. Håper du koser deg masse,og tenker møe på deg. Du er i mine tanker og bønner. Du er gO! stor klem